دوشنبه , ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پویش آگاهی از سرطان پستان ۱۴۰۲

چند دقیقه برای یک عمر

پویش آگاهی از سرطان پستان – ماه اکتبر ۲۰۲۳

از ۹ مهر الی ۹ آبان ۱۴۰۲

 

امروزه یکی از عوامل نگران کننده در سلامتی زنان، سرطان پستان است. این سرطان، شایع‌ ترین نوع سرطان در بین زنان است و سالیانه بر زندگی زنان بسیاری در جهان تأثیر می‌ گذارد. افزایش آگاهی زنان، نقش عمده و چشمگیری در پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان دارد. ماه اکتبر به عنوان ماه جهانی اطلاع‌ رسانی درباره سرطان پستان انتخاب شده است. در طول این ماه بسیاری از افراد و سازمانهای داخلی و بین المللی برای بالا بردن سطح آگاهی زنان و البته آقایان در مورد سرطان پستان، تلاش می کنند. روبان صورتی همچنین سمبل جهانی این بیماری به نشانه آگاهی‌ بخشی جامعه در مورد این بیماری است.

 

هدف از نامگذاری یک ماه به نام آگاهی بخشی سرطان پستان در دنیا، افزایش توجه و حمایت جهت آگاهی رسانی در خصوص تشخیص زودهنگام، درمان و مراقبت های تسکینی در مورد این سرطان است. در حال حاضر، آگاهی و دوری از عوامل خطرزا و توجه به علائم هشدار دهنده به همراه اجرای برنامه های غربالگری و تشخیص زودهنگام، همچنان اثربخش ترین شیوه برای کنترل بیماری سرطان پستان است.

 

اهمیت تشخیص زودهنگام سرطان بر فرایند درمان بیمار و روش های درمانی انتخاب شده توسط پزشکان بسیار تاثیر گذار است و ممکن است بیماران، درمان کوتاهتر، کم هزینه تر و  آسانتری داشته باشند. به همین منظور بیشتر تلاش ها در طول ماه آگاهی رسانی، تشویق به انجام معاینات بالینی پستان، ماموگرافی، سونوگرافی و … است .

 

در ایران نیز  ۹ مهر تا ۹ آبان هر سال، پویش سراسری سرطان پستان با هدف ارتقاء آگاهی و حساسیت زنان نسبت به سلامتی خود، برگزار می‌شود. موسسه خیریه بهنام دهش پور در راستای مأموریت سازمانی خود در زمینه پیشگیری از سرطان پستان، همواره آگاهی رسانی در مورد پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری سرطان پستان را جز اولویت های راهبردی خود قرارداده است.

 

به بهانه ماه اکتبر، یک ماه تلاش میکنیم تا با «پویش آگاهی از سرطان پستان»  و شعار “چند دقیقه برای یک عمر” به منظور آگاه سازی عمومی جامعه در مورد خطر ابتلا به سرطان پستان و تشویق مخاطبان به تشخیص زودهنگام اقدام کنیم. با این امید که هر روز یک قدم زودتر، در این مسیر گام برداریم و از همه علاقمندان دعوت می شود تا از طریق باز نشر محتوای آموزشی و اطلاع رسانی، موسسه خیریه بهنام دهش پور را در مسیر ساختن جهانی بدون ترس از بیماری سرطان یاری نمایند.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد سرطان پستان می توانید به وبسایت “موسسه خیریه بهنام دهش پور” و یا وبسایت اختصاصی “همه با هم” که به منظور اطلاع رسانی در مورد سرطان پستان طراحی شده است، مراجعه نمایید.

مطلب پیشنهادی

کارگاه آموزشی خودمراقبتی سرطان پستان در باشگاه آرارات

دهمین دوره کارگاه آموزشی خودمراقبتی سرطان پستان در سال جاری برای هموطنان ارامنه در تاریخ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *