پنج شنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خوردنی های خوب و خوردنی های نامطلوب

هیچ ماده غذایی خاصی نمی تواند باعث سرطان پستان شود یا از آن جلوگیری کند. با این حال، دستورالعمل هایی در سبک تغذیه ممکن است به شما در کاهش خطر کلی سرطان پستان کمک کند.

به عنوان مثال، داشتن رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها می تواند مفید باشد. آنتی اکسیدان ها به محافظت از سلول های بدن در برابر رادیکال های آزاد کمک می کنند. رادیکالهای آزاد مولکولهایی هستند که توسط سموم آزاد می شوند، مانند دود تنباکو، که نه تنها به سرطان مستقیما مربوط هستند، بلکه ممکن است در ابتلا به پیری زودرس و بیماری های قلبی نیز تاثیرگذار باشند.
درست مثل عوامل ژنتیکی و انتخاب سبک زندگی، مواد غذایی هم فقط بخشی از مجموعه عوامل تاثیرگذار هستند. شما نباید به آن به عنوان تنها اقدام پیشگیرانه خود اعتماد کنید.

مثالی دیگر: این باور که  “شیرینی خوراک سرطان است” مدتهاست که وجود دارد. اما حقیقت کمی پیچیده است. یک قاشق غذاخوری در چای یا قهوه تان مستقیماً باعث رشد سریع سلولهای سرطانی نمی شود. اما باز می بایست با احتیاط زیادی مواد قندی مصنوعی را در رژیم غذایی استفاده کرد. استفاده از مقدار زیاد قند به طور مرتب می تواند منجر به چاقی شود و اضافه وزن می تواند احتمال ابتلا به سرطان پستان (بعد از یائسگی)، سایر سرطان ها و شرایطی مانند بیماری های قلبی و دیابت را کمی افزایش دهد.

منبع: سایت breastcancer.org

مطلب پیشنهادی

همه توده های پستان تومور سرطان هستند؟

اگر توده ای پیدا کردید یا متوجه تغییرات غیرمعمول دیگری شدید، وحشت نکنید، چون خیلی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *