شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

طرح غربالگری سرطان پستان سال ۹۲ و ۹۳

طبق آمار سازمان جهانی بهداشت، تعداد مرگ ناشی از سرطان در جهان از ۶/۷ میلیون نفر در سال ۲۰۰۸ به ۱/۱۳ میلیون نفر در سال ۲۰۳۰ خواهدرسید. پیش‌بینی می‌شود میزان سرطان طی دهه آینده در ایران افزایش یابد.امروزه سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشورهای توسعه یافته و سومین عامل مرگ و میر در کشورهای در حال توسعه است. در ایران سالانه حدود ۸۵ هزار مورد سرطان ثبت می‌گردد و بیش از ۳۰‌هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به سرطان از دست می‌دهند.

پژوهش، آموزش برای پیشگیری، تشخیص به‌موقع، درمان مناسب و مراقبت بعد از درمان، عوامل کنترل سرطان و جلوگیری از مرگ زودرس افراد مبتلا به سرطان می‌باشد. با این وجود، حدود یک سوم موارد سرطان‌ها با بهبود شیوه زندگی قابل پیشگیری و یک سوم دیگر با تشخیص به موقع بالقوه قابل‌درمان است.

براساس آخرین گزارش ثبت موارد سرطانی سال ۱۳۸۸ که در تابستان ۱۳۹۱ به‌وسیله مرکز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر، اداره سرطان‌ها منتشر شد، بارز‌ترین سرطان در زنان ایرانی، سرطان پستان است. از ۳۲٫۸۹۸ زن مبتلا به سرطان در ایران، ۲۳درصد به سرطان پستان مبتلا هستند. استان‌های تهران، اصفهان و یزد به ترتیب بیشترین بروز سرطان پستان را به خود اختصاص داده ­اند.

از این رو به منظور تشخیص زود هنگام، این طرح به صورت پایلوت و با هدف حساس سازی و ارتقاء سطح آگاهی و نگرش جامعه بخصوص زنان در موضوع اهمیت غربالگری سرطان پستان با مشارکت تعداد ۵۰۰ نفر از زنان شناسایی و معرفی شده از سوی موسسه خیریه بهنام دهش­پور و با همکاری مرکز سلامت زنان و بخش پاتولوژی بیمارستان آتیه و تامین کل هزینه­ های اجرایی توسط این موسسه خیریه اجرا گردیده که گزارش اقدامات و نتایج به دست آمده به شرح ادامه تقدیم حضور شما خواننده گرامی میگردد.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر، لطفا بر روی گزینه بیشتر بدانیم کلیک کنید.

مطلب پیشنهادی

گزارش جامع اقدامات موسسه مرتبط با سرطان پستان-به زبان انگیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *