جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

بیشتر درباره سرطان پستان بدانیم

سرطان پستان دارای بالاترین نرخ بروز در بین زنان در جهان و ایران است. موضوع مهم درباره سرطان پستان رشد علم و تبدیل این بیماری به یک بیماری بالقوه قابل تشخیص زودهنگام و درمان است.
باورها و آمار اشتباه رایج و طرح شده در جامعه درباره این بیماری موضوعی است که در گفتگو با دکتر علی مطلق متخصص رادیوتراپی و آنکولوژی و رئیس محترم اداره سرطان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به گفتگو نشستیم.
به عنوان پایان بخش فعالیتهای ترویجی و آگاه سازی عمومی پویش، از شما دعوت میکنیم این گفتگو ویژه که برای ناشنوایان و کم شنوایان مناسب سازی شده است را ببینید و با سایرین نیز به اشتراک بگذارید.
در این گفتگو دکتر مطلق به طور دقیق و علمی واژگان غربالگری تشخیص زودرس و تشخیص زودهنگام را برای شما همراهان تشریح کردند، فراموش نکنیم همه افراد جامعه به ویژه زنان در گروه های پرخطر، باید نسبت به تشخیص زودهنگام سرطان پستان و آشنایی با علایم هشدار دهنده و مشکوک سایر سرطانها و مشارکت در برنامه های غربالگری آگاه و فعال باشند.
اجرای این اقدامات برای بیمار و نظام سلامت مقرون به صرفه بوده و میتواند منجر به بهبود نتیجه درمان و کاهش هزینه‌های بیماری گردد.

مطلب پیشنهادی

مهمترین عوامل خطر در ابتلا به سرطان پستان

عوامل خطر یا risk factors  در سرطان پستان، عواملی هستند که احتمال ابتلا یک فرد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *